Angajatii ca purtatori de brand

sofer-in-trafic2.jpgIntotdeauna m-am intrebat de ce corporatii atat de mari si cu o reputatie foarte buna simt nevoia sa isi dea singure “bile negre” cu astfel de anunturi. Pentru cine nu este familiarizat, pe masina este postat urmatorul mesaj: “Sofer indisciplinat in trafic? Sunati la numarul 080 xxxx!”

Ma intreb cui foloseste? Deci, compania plateste pentru acest serviciu pentru ca “cetatenii de bine” sa-i reclame angajatii pentru parcari aiurea, taiatul fetei in trafic si alte lucruri pe care pana la urma voit, nevoit sau din greseala, cu totii le facem. Come on!

Cu alte cuvinte, ma duc si negociez contracte, aduc companiei vanzari si un manager care a ales cea mai costisitoare alternativa pentru ca el sa se debaraseze de orice responsabilitate, imi pune din start eticheta de fraier.

Nici o companie nu cred ca isi poate plati angajatii pe masura dorintelor lor, insa climatul bazat pe respect reciproc nu costa pe nimeni nimic. Respectul este de cele mai multe ori un factor motivant mult mai puternic, iti loializeaza angajatii si ar trebui sa inceapa sa functioneze inca de la primul interviu. Angajatii isi vor respecta job-ul la fel de mult pe cat sunt de respectati.

Imaginea de mai sus imi aduce aminte de un sef zelos care mi-a spus odata, “Daca ai probleme cu sclavii astia, imi spui mie”. Bineinteles ca “sclavii” erau de fata.

Lucrurile stau de fapt mult mai simplu. Atata timp cat porti insemnele companiei trebuie sa accepti ca esti asociat cu compania respectiva. Perceptia despre o companie nu va fi formata pe de-a intregul datorita marketing-ului ci datorita relatiei pe care o au clientii cu angajatii acesteia. Ori aceste mesaje nu fac decat sa ma discrediteze din start ca angajat. La randul tau trebuie sa fii constient ca un sofer pe care il injuri in trafic, maine poate fi clientul tau.

Ovidiu

Stickerele respective sunt reminescente ale erei Coca-Cola. Au facut multe prostii soferii lor de distributie, tin minte cateva accidente cu drumuri la morga. In disperare de cauza (si de gura lumii probabil), le-au pus chestiile alea pe masina si i-au amenintat cu confiscarea boilor de la bicicleta daca le dezlipesc.
Moda a fost preluata si de alte firme dupa. Daca la CC a fost de nevoie, la ceilalti a fost pentru “uite cum ne gandim noi la tine”.
O masina murdara in locuri strategice rezolva si problema lipsei de respect.

Madalin Durca

Ovidiu, banuiam ca asta ar fi motivul. Pe oamenii astia ii angajaza totusi cineva… cineva care se pretinde profesionist si care ar trebui pana la urma sa-si asume responsabilitatea pentru faptul ca angajaza “rumegus”. Ori in felul asta ei nu fac decat sa exacerbeze un handicap, un esec in management.
In locul intrebarilor stereotipe de genul “cum te vezi peste 5 ani” pe care le primeste orice candidat la interviu, poate ar trebui creata o varianta de interogare bottom-up specifica pe fiecare departament in parte. Nu sunt specialist in recrutare si nici nu vreau sa devin, insa asa as vedea eu rezolvarea.

Felicitari pentru site! 😉

Dan Zaharia

Sau macar daca in locul unui telefon de la dep. logistica, puneau numarul de telefon al soferului in cauza. Macar ii puteai da un feed-back live despre stilul “smuls” de condus. :-))

Oricum la cat scrie de mic acel nr. e cam greu sa tii si volanul si sa formezi nr. in acelasi timp fara sa faci vreun accident.

Alex Petras

apropo de faza asta … azi am vazut o masina de curierat (cred ca era DHL dar nu bag mana in foc) care avea tot pe spate un mesaj ceva mai inteligent “Daca iti place cum conduc suna la 0800 XXX XXX “

mihai vintila

Ideea este gresita din start dar a fost adoptata de managementul multor companii de la noi. Si eu am vazut pe mai multe masini de distributie astfel de mesaje. Totul porneste in primul rand de la mentalitatea de securisti a actualilor manageri , mai ales a celor care au lucrat “undeva” inainte. Astfel ei cred ca isi “controleaza” oamenii cand de fapt mesajul transmis este chiar acela de “scalvi” pe care bine l-ai observat.

sorin frumuseanu

Initial am crezut ca e vorba de o firma de “recuperatori” sau ceva de genu, pe model vezi soferul zapacit si suni la “masina de patrulare” 🙂
Pune te rog o poza mai mare.
Macar au fost inspirati sa-si puna www-ul acolo?

Your email address will not be published. Required fields are marked *