Better e-Commerce la NetCamp (Prezentarea)

In primul rand, imi cer scuze pentru aceasta mare intarziere…

Pe 9 decembrie am participat la NetCamp, in a doua sesiune Better eCommerce, in jur de 40-50 de persoane in sala, am primit cateva intrebari foarte bune, unele care chiar m-au obligat sa dau cate ceva “din casa”.

Marturisesc ca m-am gandit mult la ce as putea sa le spun oamenilor, altceva decat pot gasi singuri pe internet, altceva decat sa sune ca un discurs pro domo, altceva suficient de interesant incat sa nu ii ia pe toti somnul.

Cred ca cel mai simplu este sa iti prezinti propria perspectiva, propria experienta cu bune si cu rele.

Am vorbit despre tactici de comunicare. Adica, intr-un limbaj simplu: toate instrumentele de comunicare pe care un magazin online le floseste pentru a-si atrage vizitatori, a-i implica, a-i motiva sa revina si in cele din urma in a-i determina sa devina clientii sai. Rezultatul acestor actiuni reprezinta forta media a site-ului respectiv, care in functie de cum alege sa isi “dozeze” comunicarea, poate obtine trafic de calitate sau dimpotriva.

Am clasificat aceste tactici pe categorii media:

1. Media platita – adica reclama pe care magazinul o cumpara prin terti sau direct de la proprietarii site-urilor.

2. Media generata – comunicarea pe care magazinul reuseste sa o faca prin resurse proprii, in relatia cu utilizatorii sai sau cu alte site-uri partenere.

3. Media castigata – referinte pe care magazinul le primeste pe baza experientei pe care utilizatorii si clientii magazinului le-au avut in trecut. Bineinteles, referintele negative nu pot fi considerate un castig desi ele sunt inevitabile.

Poate ca suna totul putin prea didactic, insa intentia mea este de a prezenta lucrurile dintr-o perspectiva simpla.

La debutul meu in ecommerce, in 2006, aproape tot ce insemna mod de promovare pe internet suna intr-un fel… magic. Aveam foarte multe optiuni de a promova PCfun-ul, insa dupa ce le-am testat aproape pe toate, pot spune ca au ramas doar cateva cu adevarat demne de luat in calcul, eficiente pentru un magazin online. Mai mult, tentatia era de a deschide simultan mai multe directii de comunicare, lucru care s-a dovedit la scurt timp destul de greu de gestionat.

Ca rezultat al acestei experiente, iti voi impartasi pe scurt cateva recomandari pe care sper sa le consideri utile:

1. Evita marketingul accidental. O campanie cu maxim doua pagini vizitate nu inseamna nimic pentru un magazin online. Unii ii spun “notorietate”, personal ii spun “un mare zero”. Fii cinstit cu tine insuti. Cate site-uri ai vizitat in ultima luna si cate dintre ele iti mai amintesti? Incearca sa creezi un nivel minim de “engagement” cu vizitatorii, altfel se duc la fel de repede cum au venit… odata cu banii tai. Clientii si abonatii unui magazin online sunt cel mai important capital al sau. Faptul ca reusesti sa-ti aduci vizitatori pe site prin diverse tehnici “tricky” este o falsa iluzie ca pe termen scurt ai avut succes.

Comunica ceea ce vinzi, aceasta functioneaza ca un filtru pe internet. Utilizatorii interesati de produsul tau vor da clic sa-ti vada oferta, deci nu o inlocui cu imagini cu femei goale pentru un CTR mai mare.

2. Alege doar ce poti sustine. Unele dintre tacticile de promovare, desi sunt gratuite si la indemana, trebuie sustinute cu consecventa. Daca iei in calcul blogul magazinului, Facebook sau un cont pe Twitter gandeste-te ca va trebui sa le “alimentezi” in permanenta cu continut de calitate, sa le raspunzi utilizatorilor, chiar si atunci cand vei fi foarte ocupat sa faci mai mult pentru clientii tai. In plus, chiar gestionarea unor campanii Adwords sau pentru afiliati necesita o rafinare permanenta a anunturilor, a cuvintelor cheie, a ofertelor, a paginilor de landing etc. Nu te gandi ca te afli la inceput de drum si ai timp suficient, pe masura ce castigi tot mai multi clienti vei fi din ce in ce mai preocupat sa-i multumesti pe toti, iar timpul se comprima.

3. Este totusi o afacere. Si lucrurile trebuie luate ca atare. Deschizi un magazin online pentru ca doresti sa faci bani, nu doar sa fii vizitat. Desi internetul este cel mai revolutionar si cel mai ieftin mediu de comunicare, nu inseamna ca nu poti pierde bani, deci atentie in ce investesti.

Am facut o trecere rapida prin prezentare, fara pretentia ca am reusit sa cuprind tot. Bineinteles, daca ai intrebari, completari sau pur si simplu nu esti foarte lamurit de cele de mai sus, shoot!

Iata si prezentarea.

LE: multumiri lui Marius pentru foto

Tactici De Marketing Pentru Magazinele Online

View more presentations from madalindurca.

Your email address will not be published. Required fields are marked *