Brand Simple – reset your mind

2007_02030122.JPGIeri am reusit sa abandonez biroul si sa paricip la “Brand Simple”. Corinne Pecoul de la Landor Paris a fost amabila si ne-a trimis doua invitatii, asa ca nu am putut rata aceasta oportunitate.

Agenda vorbitorilor o poti vedea aici.

Am fost uimit sa constat ca peste 80% din audienta a fost formata din “tipe”. Si cred ca nu e o observatie eronata atunci cand spun ca marketerii femei sunt o prezenta constanta la aceste evenimente. Bravo lor! Probabil ca asta ar fi chiar ponderea actuala a prezentei feminine in departamentele de marketing din Romania, cu preponderenta in Bucuresti. In fine, cred ca am gasit motivul pentru care foarte multi dintre cei care imi scriu pentru prima data incep mesajul cu “Draga Madalina”.

Revenind la eveniment. Foarte multe exemple, tendinte, greseli in branding sau retete de succes, totul iti da motivatia ca se poate. Brandingul e simplu asa cum ti-l prezinta Landor, astfel incat iti dai seama cat timp ai pierdut ascultandu-i pe cei care il fac sa para complicat, doar ca sa dea mai multa greutate pozitiei lor de consultanti.

Sunt foarte multe companii care considera brandingul un instrument tactic de marketing: il faci astazi si maine uiti de el. Imi aduc aminte ca mi-am stricat o cravata nou-nouta cand un prieten mi-a spus in timpul mesei ca lucreaza la un rebranding pentru ca le-a spus CEO-ul lor ca “asa e la moda”. Transformarea de dragul transformarii nu aduce nimic. Asa cum spunea Lori Rosenwasser, fara o promisiune facuta consumatorilor si sustinuta e doar “ruj pe buzele unei gorile”.

Adevarata provocare in branding nu este procesul si nici designul, ci perpetuarea ideii. Cum faci ca toate actiunile sa sustina aceeasi idee? E un proces de durata care necesita rabdare si disciplina. Problema este ca intr-o societate in care presiunea pentru performanta este din ce in ce mai mare, se cauta rapid noi alternative si noi toti ne pierdem rabdarea si uitam de disciplina.

O alta problema a implementarii brandingului apare atunci cand consultantii de brand predau stafeta agentiei tale de publicitate. E ca mersul pe sarma. Trebuie sa ai mare grija ce ti se intoarce de la agentie si de asemenea, nu trebuie sa incatusezi creativitatea agentiei in a da forta ideii. Dupa eveniment i-am impartasit aceast punct de vedere lui Alexander Schönfeld (Director de Creatie al Landor Hamburg) si se pare ca problema nu a fost pe deplin rezolvata nici in vest.

Foarte interesanta viziunea Intel despre viitor (prezentata de Landor). Un viitor in care vom comunica mai mult unii cu altii datorita exploziei lumii digitale, insa vom vorbi mai putin unul cu altul (face to face). O lume in care computerele si device-urile de comunicare vor face totul in locul nostru, o lume care ne apropie dar care ne si desparte in acelasi timp.

Nu voi intra foarte mult in detaliile prezentarii, insa am surprins cateva “maxime” din prezentarea Landor, pe care imi face placere sa le mentionez in acest post:

1. Liderul nu trebuie sa fie mai puternic decat brandul – ce ar fi Apple fara Steve Jobs sau Virgin fara Richard Branson – un punct de vedere personal si de actualitate – incearca sa-ti imaginezi Microsoft fara Bill Gates.

2. Whatever your business – you are in people business.

3. In trecut, se spunea ca nu poti vedea padurea din cauza copacilor. In ziua de astazi, “padurea” e formata din rafturile supermarketurilor – cu atat mai mult alegerea devine dificila.

4. Lucruri care in trecut nu functionau nici in teorie, astazi sunt puse in practica.

In final, brandurile inseamna evolutie. Sunt idei in continua miscare. 

Am folosit in acest post idei din prezentarea Landor cat si impresii personale mai vechi. Daca ai ocazia sa mergi in viitor la un astfel de eveniment, nu o rata. E “mind refreshing” si functioneaza ca o baie in piscina dupa o zi caniculara.

BrandSimple |

[…] Nu am fost la conferinta dar mai gasesc comentarii pe diferite blog-uri. Uite si un post care l-am citit cu placere. Madalin Durca […]

Ovidiu Miron

Branding facut de o agentie de publicitate? Problema predata lor? S-ar putea sa le predam si cheile de la seiful afacerii in acest mod. Creativitatea lor nu tine loc de viziune de Marketing.

Madalin Durca

Ovidiu, nu ii critica prea aspru. Am vazut idei puse in practica de catre agentii intr-un mod exceptional, dar si dezastre. Viziunea de marketing apartine proprietarului marcii, insa trebuie impartasita tuturor celor implicati in acest proces… inclusiv agentiei 😉

Your email address will not be published. Required fields are marked *