Noul AdevarulShop – in spatele scenei

Cu circa 7 luni in urma anuntam implicarea mea “full time” intr-un nou proiect de e-commerce. Reactile cunoscutilor au fost pro si contra. Cei care vedeau doar anvergura proiectului si cei care vedeau si intelegeau complexitatea lui ca resurse, timp si multe, multe ore de munca.

Pe 12 octombrie am reusit sa lansam noul AdevarulShop.ro, un magazin ce isi propune sa vanda carti, muzica, filme, IT, electrocasnice, jucarii, imbracaminte, incaltaminte, ceasuri de mana, articole de bricolaj si gradinarit, pixuri si agende, biciclete, manusi de box sau tricouri la conserva 🙂 Este asa cum l-am numit: “Noul magazin universal .ro”.

Am inceput sa lucram efectiv la noul site la jumatatea lunii aprilie folosind in paralel vechiul site ca “poligon” pentru cateva dintre categoriile importante ce aveau sa se regaseasca si in noul site. S-a dovedit a fi o decizie neinspirata deoarece mutarea produselor din vechiul in noul site ne-a dat mari batai de cap si ne-a intarziat cu mai bine de 14 zile.

Am vazut, revazut si modificat zeci de schite si versiuni de design au avut loc pana ce s-a inceput scrierea primului cod. Concomitent am inceput un proces de recrutare, un adevarat maraton, o etapa pe care as considera-o cea mai mare consumatoare de timp dintre toate etapele proiectului. Abordarea candidatilor era una simpla: asta este proiectul, aici ar fi locul tau in acest proiect, spune-mi te rog care este perspectiva ta asupra a ceea ce ai de facut. Rezultatul a fost catastrofal. Doar doi oameni din treizeci au trecut cu brio. Nu inteleg cum unii oameni pot veni la un interviu pentru postul de “Product Manager” fara macar sa stie ce inseamna. Rezolvarea avea sa vina din interiorul firmei. O echipa care s-a format in aceasta scurta perioada din oameni mai degraba pasionati decat cunoscatori, suficient de obsedati si de nebuni cat sa creada ca putem construi un proiect cu adevarat mare. Oameni care cauta rezolvari pentru diverse probleme chiar si acum, in timp ce eu scriu acest articol.

De asemenea, trebuie sa multumesc echipei Innobyte: Roxana, Geo, Rares, Daniel, Andru, Virgil si Florin pentru treaba minunata pe care au facut-o. Experienta echipei ITBS (Mihai si Sorin) a fost definitorie in conectarea platformei online cu SAP-ul, astfel incat in acest moment avem o solutie completa: vanzari, marketing + gestiune.

Nu pot sa nu recunosc ca ceea ce se vede acum este doar o etapa de inceput si ca suntem inca departe de cea ce dorim sa fim, insa am reusit sa “ardem” etape importante din ceea ce inseamna dezvoltarea de tool-uri necesare unei bune gestionari a relatiei cu clientii. De exemplu, clientii AdevarulShop pot intra in istoricul de comenzi si pot trimite mesaje cu referire la oricare dintre acele comenzi – numarul comenzii va apare in subiectul mesajului, pot repeta comanda cu o simpla apasare a unui link, isi pot consulta creditul din cont sau punctele de loialitate acumulate, pot folosi un Gift Card fix cat au nevoie, fara sa fie conditionati de o valoare minima a cosului etc.

La polul opus, sunt lucruri pe care incercam sa le rezolvam cu maxima prioritate: viteza de incarcare a paginilor, acuratetea search-ului, sincronizarea noutatilor “labeled” cu rubrica noutati din fiecare categorie etc.

Cum se pozitioneaza noul AdevarulShop? In conditiile in care aproape 70% dintre cumparatorii actuali sunt de gen feminin, eforturile noastre vor merge catre a crea o buna reputatie prin servicii si de a oferi o diversitate cat mai mare la nivel de categorie.  In acest moment, mai avem de acoperit cateva categorii importante unde va marturisesc ca inca nu avem un mix produse decent. De aceea, cu speranta ca nu te voi plictisi voi anunta pe blog fiecare idee/ categorie de produse lansata in premiera din motive lesne de inteles. Orice idee pe online nu ramane o noutate pentru mult timp. Cei care care activeaza in e-commerce stiu deja ca o idee pe saptamana inseamna foarte putin, in timp ce in comertul traditional, o idee pe luna este un ritm decent.

Primele semne. Aproape ca imi vine greu sa ma obisnuiesc cu comenzi de genul: “Parcul Mansfield”, “fular Reserved” si “placa de par Remington”, insa cred ca sunt primele semne a ceea ce dorim de la acest proiect. Evident, nu vreau sa creada nimeni ca am intrat in ceea ce unii ar numi un fel de “gold rush” a e-commerce-ului romanesc. Ar fi o mare prostie din partea mea. Sunt constient ca nu exista vreo reteta de succes pentru asa ceva si nici vreo garantie ca lucrurile vor merge bine. Sunem constienti de limitarile pietei romanesti, dar si mai constienti de propriile limitari cu care avem de luptat in fiecare zi.

Nu in ultimul rand, orice idee sau sugestie este binevenita si imi poti scrie direct pe adresa de contact

adiz

Ar fi interesant sa spui si de buget… macar sa nu mai vina clienti care vor un site gen amazon la 200 de euro.

Madalin Durca

Adi, aici ai dreptate. Din diverse considerente nu pot dezvalui bugetul, insa clientii care ar dori asa ceva ar trebui sa inmulteasca suma mentionata de tine cu 100… cel putin.

Your email address will not be published. Required fields are marked *