O perspectiva personala despre comunicarea in vremuri de criza

Sunt tot mai multe voci care sustin ca in vremuri de criza cel mai bine este sa comunici. Sunt foarte de acord, insa daca folosesti aceleasi tehnici si acelasi mesaj pe care il foloseai inainte este egal cu zero. Cu alte cuvinte, cu ce poti sa schimbi lucrurile daca faci fix acelasi lucru? Cu ce mesaj iti poti seduce audienta daca ii dai inainte cu aceiasi “placa”?

“Castig notorietate” vor spune unii. OK! Sa spunem ca este o idee buna daca vinzi apa minerala sau alte produse FMCG unde cumparaturile vin din impuls si atunci, the top of mind brand is the one!

In conditiile in care audienta ta este din ce in ce mai putin motivata sa cumpere si mult mai dispusa sa economiseasca, de cata reclama crezi ca vei avea nevoie ca sa-ti transformi audienta in clienti? Cu ce cost, ar veni intrebarea? Cumva cei care isi fac reclama acum vand mai mult pentru ca sunt singuri pe sticla, radio sau internet?

Uita-te putin in calupurile TV. Ai observat vreo reclama diferita, vreun produs unic sau ceva ce nu ai mai vazut pana acum? Iti recomand sa nu iti dai osteneala sa cuantifici. Sunt fix aceleasi reclame, pentru aceleasi produse, cu acelasi mesaj care nu te-a prins in trecut si nu te va prinde nici in viitor. Acelasi mod in care iti sunt prezentate beneficiile unui produs, pe care il vei remarca cu greu pe raft, intr-o reclama in care el, “zeul”, produsul minune este prezentat intr-un scenariu de “stupid slice of life”.

Iti recomand sa scapi de stereotipuri. Sa renunti pentru o vreme in a cauta idei calauzitoare si modalitati uzitate in a-ti pune in valoare produsul. Cele mai multe sunt scrise de minti ilustre ale marketingului – momentan someri. Scrie-ti propriile idei si reinventeaza-ti modul de comunicare pentru simplul fapt ca cei mai-sus-mentionati nu au fost niciodata in situatia ta sau daca au fost, in mod sigur nu si-au scris cartile pe stomacul gol. Nu iti sabota ideile pentru ca vreun geniu a spus vreodata ca “nu se face asa”. Clientii tai sunt masura lucrurilor bine sau prost facute, nu specialistii.

Criza aduce cu ea momentul de liniste in care avem sansa sa facem lucruri cu adevarat marete. Este ragazul pe care nu l-am avut niciodata, marketeri si publicitari, pentru a crea ceva cu adevarat remarcabil si nu in cele din urma este sansa de a recunoaste realist daca am luat-o sau nu pe un drum gresit si atunci trebuie sa ne reorientam…

Your email address will not be published. Required fields are marked *