Puterea seductiei in retail

Se spune ca retailul reprezinta expresia vie a societatii. Actioneaza, reactioneaza si sufera odata cu aceasta. Creste si descreste, arata sters, palid sau din contra, arata spectaculos.

Pe piata locala, majoritatea retailerilor “de la strada”  merg pe ideea ca doar magazinele din mall, magazinele mari sau cele care au in spate o firma cu putere financiara isi pot permite luxul de a arata remarcabil? Evident ca este o idee gresita care le saboteaza singura conexiune emotionala cu clientii lor si odata cu aceasta, oportunitatea de a reprezenta “altceva” pentru clientii lor. De aceea cei mai multi ofera un loc in care consumatorii vin sa cumpere si… cam atat. Un avantaj destul de fragil, care ii lasa descoperiti in fata primului competitor ce v-a deschide in apropiere (o practica des intalnita in Romania). Privind din afara, “retailul mic” de pe piata locala pare ca traieste intr-o continua depresie.

In realitate antreprenorii au la indemana cele mai simple tehnici in a se face remarcati. Unii le dau atentie, insa nu intr-un mod consecvent si organizat, altii prefera sa astepte finalul zilei pentru a numara ce s-a strans in casa de marcat.

In continuare voi face cateva recomandari personale, fara pretentia ca le-am cuprins pe toate:

1. Comunica ceea ce vinzi, nu ceea ce crezi ca ar putea face impresie. Un bun exemplu este chiar in imaginea de mai sus a unui magazin italian de ciocolata. Este un display care realmente te farmeca si este alcatuit din ambalajele si produsele care se vand inauntru, nu e nimic inventat si platit cu bani grei.

2. Integreaza-te in viata comunitatii. Intotdeauna magazinele de proximitate isi vor crea o baza de clienti care cumpara frecvent. Discuta cu ei, cunoaste-le familia  – clientilor le face placere sa discute cu proprietarii magazinelor, mai degraba decat cu angajatii lor. Identifica-i pe cei cu care imparti aceleasi pasiuni. S-ar putea ca pasiunea pentru sport, masini sau chiar pentru o parte dintre produsele pe care le comercializezi sa-ti aduca multi pasionati in fiecare zi.

3. Foloseste-te de forta de marketing a furnizorilor tai pentru a-ti crea propriile instrumente de promovare. Intotdeauna furnizorii au un excedent de materiale de marketing pe care il poti valorifica sau poti concepe impreuna cu ei actiuni si instrumente de comunicare exclusiv pentru magazinul tau.

4. Foloseste comunicarea tematica. Consumatorii rezoneaza cu schimbarile de anotimp. Chiar si pentru bacanii, obiceiurile de consum difera de la un anotimp la altul, ca sa nu mai vorbim de magazine de imbracaminte si chiar farmacii. Clientii vor aprecia magazinele care dau tonul si ii informeaza odata cu intrarea in fiecare anotimp.

5. Creeaza un spatiu vizibil cu “noutati”. Clientii le adora si cu cat sunt mai accesibile, cu atat sunt mai tentati sa incerce.

In ultimul rand, nu va opriti niciodata. Puterea seductiei inceteaza in momentul in care incetati sa ganditi creativ sau cand se asterne praful peste decorul din vitrina. Este de fapt momentul in care clientii vostri vor incepe sa se uite mai atent la pret…

Your email address will not be published. Required fields are marked *