Un sait.

Una dintre cele mai importante etape in lansarea unei afaceri pe internet este cea de planificare, atunci cand toate informatiile sunt aduse “la masa” si apoi documentate. Acestea vor fi baza planului de proiect, a costurilor ce vor deriva din efortul echipei si a duratei de executie. In felul acesta, clientul va avea in vedere intregul portret al afacerii sale pe internet, iar agentia se va asigura ca va livra proiectul in timpul, costul si la calitatea dorita de catre acesta.
Daca esti manager de proiect la inceput de cariera in ecommerce si te afli in aceasta etapa, iti recomand sa eviti cat poti presiunea clientului de a vedea ceva imediat. Simtul urgentei al acestuia in combinatie cu dorinta ta de a-l prinde, se armonizeaza repede intr-o combinatie daunatoare. Noteaza-ti obiectivele, detaliaza-le, revizuieste-le si aproba-le impreuna cu clientul. Odata stabilita aceasta etapa, vei avea siguranta (cel putin la nivel scriptic), ca nu vor veni cereri ulterioare cu impact major in costul si durata proiectului.

Cu ceva timp in urma, un prieten m-a rugat sa ne intalnim. Avea un magazin online care, spre deosebire de divizia offline, reusise sa performeze  putin spre deloc. Magazinul online parea un set de lipituri, o adunatura de informatii incoerenta, navigare greoaie si bannere cu 25% reducere se tineau scai de tine, chiar si in pagina de comanda.
Tipul era nemultumit si acuza echipa de developeri de neprofesionalism.

– Bine, dar cererea ta care a fost? Ce anume le-ai cerut?, l-am intrebat curios.
– Un sait!, a venit prompt raspunsul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Nu sunt robot * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.